Artykuł powinien być napisany w Wordzie i powinien zawierać:
– tytuł w języku polskim i angielskim
– tytuły naukowe Autorów oraz ich miejsce pracy
– streszczenia w języku polskim i angielskim
– po kilka słów kluczowych w języku polskim i angielskim
– tytuły tabel w języku polskim i angielskim
– podpisy pod rysunkami w języku polskim i angielskim
– rysunki i tabele powinny być wklejone do tekstu jak najbliżej powołania.

Średnio na jedną stronę druku mieści się do 6000 znaków ze spacjami.

Rysunki i fotografie stanowiące ilustrację artykułów powinny być wykonane w jednym z podanych formatów: jpg, lub innym umożliwiającym konwersję do CorelDraw (wersja 7). Na rysunkach, szczególnie w schematach blokowych, należy unikać opisów słownych, zastępując je w miarę możliwości symbolami, oraz słów obcojęzycznych, zastępując je polskimi odpowiednikami. W przypadku ilustracji zaczerpniętych z publikacji, które mają zastrzeżone prawa autorskie, Autor zobowiązany jest dostarczyć zgodę na przedruk. Wzory należy ograniczyć tylko do niezbędnych i ponumerować je kolejnymi cyframi arabskimi, w nawiasach okrągłych z prawej strony. Litery greckie, znaki matematyczne, logiczne oraz informatyczne trzeba pisać wyraźnie. Należy stosować obowiązujące jednostki miar układu międzynarodowego (SI). Tytuły i podtytuły powinny być stosunkowo krótkie, kastowe. Śródtytułów nie należy numerować, lecz zaznaczyć ich gradacje.

Prosimy o zamieszczone danych o Autorach:
– Pełne imię i nazwisko, tytuły naukowe i zawodowe, miejsce pracy,
– Numery telefonów: służbowego lub domowego oraz e-mail,
– Adres do korespondencji.
Materiały dostarczane przez Autorów są po zakwalifikowaniu do druku opracowywane merytoryczne, stylistycznie i technicznie przez redakcję, przy czym istotne zmiany są uzgadniane z Autorami.
Po wydrukowaniu artykułu Autor otrzymuje bezpłatnie jeden egzemplarz czasopisma ze swoją publikacją.

Tekst bibliografii powinien być ujednolicony na poziomie składu/łamania danego zeszytu – i możliwy do skopiowania do „schowka systemowego” z poziomu pdf bez błędów edytorskich, np. nadmiarowych spacji, znaków powodujących zbędne łamanie wierszy, itp. Dla czasopism drukowanych w naszej Drukarni zadba o to sama Drukarnia, natomiast w przypadku drukarni obcych obowiązek pilnowania tej sprawy spada na redakcję.
W przypadku niedostosowania stylu wykazów literatury w Państwa czasopiśmie do obecnych wymogów (styl Chicago) występuje zagrożenie, że czasopismo nie będzie miało obliczonego Polskiego Współczynnika Wpływu, co – w konsekwencji – może prowadzić do zaniżenia punktacji MNiSzW.

Tworzenie bibliografii w stylu Chicago podlega następującym regułom:
1. Tytuł „Bibliografia” („Literatura”, „References”) jest wyśrodkowany względem kolumny;
2. Format bibliografii: [1] Nazwisko autora publikacji, Imię. Rok Wydania. „Tytuł”. Czasopismo tom (zeszyt): strony.
[1] Kawlewski Krzysztof, Eugeniusz Świtoński. 2013. „Zastosowanie algorytmów genetycznych w optymalizacji sterowania ruchów roboczych suwnicy pomostowej”. Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze 19 (1) : 37–41.
(więcej przykładów w załączniku nr 1);
3. Wpisy (pozycje literatury) są ułożone w porządku alfabetycznym;
4. Kolejne wpisy są oddalone od siebie o jeden wiersz (wers);
5. Pierwszy wers każdego wpisu jest wyrównany do lewego marginesu, a każde następne wersy mają odstęp pięciu spacji od lewego marginesu.
6. Bibliografia znajduje się na samym końcu całego tekstu.

Dla właściwego wprowadzania danych do Portalu najważniejsze jest:
 – każda pozycja bibliograficzna była oznaczona kolejnym numerem umieszczonym w nawiasie kwadratowym
 – wykaz literatury był ostatnim składnikiem artykułu.

Tekst bibliografii powinien być ujednolicony na poziomie składu/łamania danego zeszytu – i możliwy do skopiowania do „schowka systemowego” z poziomu pdf bez błędów edytorskich, np. nadmiarowych spacji, znaków powodujących zbędne łamanie wierszy itp. Dla czasopism drukowanych w naszej Drukarni zadba o to sama Drukarnia, natomiast w przypadku drukarni obcych obowiązek pilnowania tej sprawy spada na redakcję.
W przypadku niedostosowania stylu wykazów literatury w Państwa czasopiśmie do obecnych wymogów (styl Chicago) występuje zagrożenie, że czasopismo nie będzie miało obliczonego Polskiego Współczynnika Wpływu, co – w konsekwencji – może prowadzić do zaniżenia punktacji MNiSzW.


Publication process, – submission checklist, publication ethics, and author guidelines

  • all papers should be submitted in editable form and in pdf form for reviewers,
  • original research papers to be considered for publication should besent via the email to -elektronika@red.pl.pl,
  • papers without full Authors data (emails, employment institutions, addressess, one paragraph CV) are automatically rejected,
  • papers should be kept within limits of 4 – 15 pages,
  • papers should be prepared in good technical English (preferred) though Polish is also accepted,
  • submitted papers are checked against plagiarism and autolpagiarism; plagiarism level above 29% eliminates automatically the submission,
  • any malpractice will result in automatic rejection of the paper,
  • papers are fully reviewed by two nondependent reviewers,
  • paper acceptance or refusal is communicated to the Author within two weeks from the submission date,
  • after obtaining the reviews, the Authors are obliged to return the revised version of the paper within two weeks time,
  • accepted papers are published within two months from the submission date,
  • prior to the publication, the authors of accepted papers have to sign and sent to the publisher the copyright transfer form,
  • prior to the publication the authors have to pay the publication fee,
  • after publication Authors obtain single copy of the Journal with the published article.

Privact statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Elektronika is listed in the following bibliometric data bases:

  • Copernicus
  • Baz Tech
  • Pol index, Pol-on,
  • Compendex